Author Message

<  Poker Handen  ~  Vraag mbt final table handje

Jinx
Posted: Thu Mar 11, 2010 18:34 Reply with quote
Hey mensen,

Even een vraagje van de woensdag-bussumtoernooi: we zaten aan de finale tafel, 7 man. Top 6 worden uitbetaald. Blinds waren 3k/6k en ik zat met een stack van +-70k aan tafel. De meeste stacks zijn groter, 2 zijn een stuk kleiner (45k en 25k ongeveer).

Mijn hand is 7-7 under the gun. We zaten er met (mij) onbekende spelers, op Muis en 2 andere spelers na waar ik eerder mee aan tafel zat: 1 die nogal los speelde op UTG+1 en wel in staat was een AI te callen met halve troep, en op de SB een andere speler waarvan ik wist dat 'ie best tight speelde. Wat hadden jullie gedaan: call, raise of push, en waarom? (Zal straks m'n beredeneringen en het verloop posten).

tnx for feedback,

Meindert

Posted: Thu Mar 11, 2010 19:14 Reply with quote
All in.

Posted: Thu Mar 11, 2010 19:31 Reply with quote
schuif, anders cash game Smile
View user's profile Send private message
Chirono
Posted: Thu Mar 11, 2010 19:41 Reply with quote
All in lijkt me het beste, al is een fold ook niet erg als je misschien stacks op links hebt waar je liever op wil schuiven.

Posted: Thu Mar 11, 2010 19:52 Reply with quote
A'ight.. heb 'm toen ook gewoon gepushed. Ik redeneerde dat een loose caller links, paartje in m'n pocket, blinds die zodirect verder aan m'n stack gingen knagen en een aanzienlijk genoege push om nog wat blinds te kunnen jatten grote pré's waren. Echter dat ik UTG zat vond ik minder plus we zaten op de bubble met twee stacks waarvan iig 1 hoogstwaarschijnlijk erg snel onderuit zou gaan, ergo ik zou daarmee iig ITM eindigen. Maar ik ga dan toch liever voor 1e worden dan 5e ofzo, betaalt beter uit.

Werd iig gecalled door cutoff seat met AK. Flop QQ10, Turn J, river 3, ergo hij maakte z'n straat, ik lag eruit en zat ff in gvdgvdgv-deed-ik-dat-wel-goedmodus Smile Vraag me alleen af of het wel goed is voor je EV als je met AK called en 80% van je stack riskeert, had ooit begrepen dat dan callen zwaar slecht voor je EV is. Anderzijds, blinds waren naar hoog en het was feitelijk al een crapshoot. Oh, well. Volgende week weer 1e danmaar. Wink

Posted: Thu Mar 11, 2010 20:46 Reply with quote
11BB schuif callen met AK redelijk std imo

Goed dat je deze ff post. Daar is het forum tenslotte voor Wink

Posted: Thu Mar 11, 2010 21:30 Reply with quote
Ik schuif zevens daar ook, en call ak ook wel hoor. Vrij std in mijn ogen. Werk aan je flippingskilzzzz......
Jinx
Posted: Fri Mar 12, 2010 01:28 Reply with quote
Ik riep "MIS!" bij de flop, dat gedeelte ging goed, maar iemand riep daarna blijkbaar "STRAAT!" Wink

Posted: Fri Mar 12, 2010 13:02 Reply with quote
Heb nog even rondgevist, kwam dit erover tegen: http://forumserver.twoplustwo.com/15/poker-theory/equilibrium-push-fold-strategies-bubble-185352/

Dat is een beetje wat ik bedoel met callen met AK on the bubble: door het acute verschil tussen wel of niet ITM eindigen heeft dat nogal wat gevolgen voor je EV. Ik denk op zich dat callen met AK een grensgevalletje is in die zin (maar had het zelf ook gedaan denk ik). Jullie?

Posted: Fri Mar 12, 2010 17:38 Reply with quote
ik zou (in deze game) AK in 100% van de gevallen altijd callen.. ik zou dan nog eerder besluiten om mijn 77's UTG te folden.. allebei derin, ogen dicht en flippaments als je wordt gecalled..
Vinnie Madhouse
Posted: Fri Mar 12, 2010 17:43 Reply with quote
Pushen lijkt me hier altijd goed.
Folden hoeft ook niet verkeerd te zijn, als je goed kunt inspelen op de toekomst: waar zitten de shorties in verhouding tot de blinds en hoe agressief/desperaat zijn ze, kan je in de SB of op de btn gemakkelijk punten bij elkaar schuiven etc.
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jinx
Posted: Sat Mar 13, 2010 11:12 Reply with quote
moeilijk te zeggen.. links van me zat dus die losse speler met een grote stack, en daarachter zat Muis ook met een grote stack. Op zich wel aan te vallen met een AI maar de blinds hadden dan wel weer 10% van m'n stack afgehakt. Blinds zijn niet lief. Confused Cool

All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
Post new topic

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum