| Author |
Message |
|
| Vinnie Madhouse |
Posted: Tue Jun 26, 2007 14:53 |
|
|
|

The BIG BGL 5: Het Verslag
23 juni was het alweer tijd voor de vijfde editie van de BGL. Met de zonnebrillen gepoetst, capuchons in de aanslag en hun beste pokerspel paraat maakten de teams zich op voor het gezelligste pokertoernooi. Er was een BGL wisselbokaal aangeschaft (met dank aan KaleGozer en Paardebloem) waarop de eerdere winnaars van de BGL vermeld stonden. Krebappel, de winnaar van de laatste BGL editie, was opmerkelijk genoeg afwezig. Ook Pjader, met maar liefst drie Final Tables op rij op zijn naam, moest afzeggen. Kansen dus voor favoriet Dabruns en de andere hooggenoteerden. Maar het beloofde geen gemakkelijke klus te worden om hier de eer op te strijken. Na vier edities was het niveau alleen maar gestegen en het zou niet gemakkelijker worden. Met in totaal 51 spelers kon de BIG BGL 5 van start gaan.
Voor de eerste pauze gebeurden er geen gekke dingen en speelde iedereen nog mee. Na de add ons waren er dan ook nog geen uitgesproken favorieten. Dit veranderde in de periode erna, de periode tot aan de dinnerbreak. BGL 4 finalist Hugo ‘De Smurf’, Team 212 Favoriet Puma, BGL 3 winnaar Floris ‘Dobbel’ en BGL 1 winnaar Dolf ‘De Snuif’ moesten al vroeg het veld ruimen. Geniale Gek was Top Dog met ongeveer 90k aan chips.
Opvallend feit was de hoogste hand van Rocker Riert, vier azen Boer kicker, slechts enkele handen later werd overtroffen door nota bene tafelgenoot Vulture Vinny met vier azen Vrouw kicker. Hij streek hiermee met een haarlengte verschil de bounty voor de hoogste hand op. Ook op andere vlakken leek deze tafel overigens die met de meeste bewegingen en decibellen.
Andere opvallende hand was één van de grootste potten tot dat moment tussen KaleGozer en Paulie7Donk. Paulie7Donk maakte met een set zevens een double up tegen de Top pair boeren van KaleGozer, en liet laatstgenoemde crippled achter. KaleGozer leek terug te krabbelen, maar dolf toch het onderspit. Ook Jasper Bongo kwam terug na crippled te zijn, maar kon het niet volhouden.
Op de laatste twee tafels verschenen Geniale Gek, Paulie7Donk en een sterk spelende Zagga als Chipleaders. Er werd poker van goede kwaliteit laten zien bij deze laatste 18.
Na diverse clashes met onder andere Dabruns legde De Muur het uiteindelijk af. Zijn abonnement op de Final Table bleek niet geldig op de BGL 5, waarin de spanning steeds hoger opliep. Het leek uren te duren voor de volgende speler naar het Bust Out bord werd verwezen. De overgebleven spelers speelden solide en gaven werkelijk niets weg.
Dan volgt één van de sleutelhanden van het toernooi. Paulie7Donk heeft zijn stack zien smelten en besluit te pushen met QQ. Het is de derde achtereenvolgende keer. Geniale Gek, agressief tot dan toe, gelooft hem niet en callt met AJo. Als Geniale Gek de pot verliest, verliest hij een groot gedeelte van zijn chips en heeft Paulie7Donk een dominerende stack. Als hij wint, is Paulie7Donk uitgeschakeld en heeft hij een enorme stack tot zijn beschikking. Met een boer op de flop én een boer op de river stuurt Geniale Gek op het randje Paulie7Donk naar huis.
En zo lang als het eerder leek te duren, zo snel vliegen de spelers er daarna uit. Bart, het laatste teamlid van team 212, sneuvelt als 11e. Team 212, met in BGL 3 en BGL 4 zeer goede prestaties, lijkt haar dominantie kwijt te zijn. Monsterhand 'directeur' Mathight Agressive weet voor het eerst diep door te dringen in het BGL toernooi. Hij kan zijn short stack net niet lang genoeg overeind houden. Hij verliest met QQ van A7o en strandt net op de FT bubble.
Dan kan de Final Table beginnen. Aan de tafel zitten:
Seat 1. Geniale Gek (GG)_______________________________________ 155k chips
Seat 2. Rocker Riert (RR)_______________________________________ 115k chips
Seat 3. Zagga_________________________________________________ 110k chips
Seat 4. Carrion Kind (CK)_______________________________________ 55k chips
Seat 5. Blues___________________________________________________75k chips
Seat 6. Joranimo_______________________________________________ 90k chips
Seat 7. SpeedPete (SP)_________________________________________ 200k chips
Seat 8. Bryce___________________________________________________75k chips
Seat 9. Cleogzz (Cleo)__________________________________________ 125k chips
Al met al een FT met zwaargewichten. Carrion Kind, Joranimo en enige dame Cleogzz zitten voor de tweede keer aan een BGL FT. Blues valt op doordat hij slechts twee BGL’s heeft meegedaan (BGL 1 en 5) en beide keren aan de FT verscheen. Geniale Gek, Rocker Riert, Zagga, SpeedPete en Bryce maken hun debuut aan de BGL FT. Chipleader SpeePete steekt net boven de rest uit met ongeveer 20% van het totaal aantal chips.
Saillant detail van deze FT is dat de agressieve spelers en de tighte spelers nagenoeg om en om zitten, waardoor vanuit alle kanten actie mogelijk is.
Final Table keymoments
Blinds 4k – 8k
1. GG opent voor 20k met 77 en Joranimo gaat all in met AQo. De 77 van GG blijven staan en een snelle exit en een 9e plek voor Joranimo.
Blinds 5k – 10k
2. RR pusht op de button met AK en Blues callt in de BB…ook met AK. Met drie schoppen op het bord lijkt Blues met de enige schoppen te winnen. De river is echter een blank en RR kan het zweet van z’n voorhoofd vegen.
3. SP raist UTG naar 25k met 66. Blues callt in de BB. Blues checkt de Q hoge flop naar SP. SP schuift, Blues callt met AQ en maakt een double up.
4. CK Raist op de CO naar 35k en Bryce callt op de button. Op een flop van 592 bet CK 30k. Bryce check raist all in en na lang nadenken fold CK. Bryce showt KJs .
Bryce laat zien dat hij bereid is om ervoor te gaan en laat zich niet bang maken
5. CK gaat UTG all in met Kqo. Blues er direct achter gaat ook all in met AQs. De AQ van Blues blijft staan en Carrion Kind eindigt als 8e op de moneybubble.
Blinds 6k – 12k
6. Zagga, tot nu toe nog geen enkele hand gespeeld, gaat UTG all in voor 55k. Hij wint de pot en laat AA zien.
7. SP open push K6s en Bryce callt met JTs op de BB. Het bord AQ9JQ betekent winst voor Bryce. SpeedPete begon als Chipleader, maar eindigt toch nog vroeg op de 7e plek.
8. Cleo gaat op de CO all in voor 29k met AKo. Zagga in de BB ziet voldoende chips in de pot om te callen met 94o. Met een K op het bord dubbult Cleo naar ca 65k.
9. RR haalt op de button de trekker over met 86o en pusht. Blues in de BB callt met J5. RR flopt 2 Pair, maar ruiten op zowel de turn als de river maken een einde aan de rit van Rocker Riert: 6e Plaats.
10. Cleo pusht de Button met AA en GG callt met TT in de SB. De AA van Cleo blijven staan en ze dubbelt wederom.
11. Zagga gaat all in op de button met QJo en Blues callt met 77. De 77 blijft staan en Zagga verlaat de tafel met een 5e plek.
Blinds 8k – 16k
12. GG raist in de SB naar 70k. Blues gaat direct all in, wat all in voor GG betekent, en GG fold.
13. Blues raist UTG naar 50k met A5s. Cleo in de BB gaat all in met AKo. Cleo maakt wederom een fraaie double up.
14. GG open schuift de SB met 75s en Blues callt met A4o. Blues wint de hand en Geniale Gek stapt als 4e uit het veld.
Blues laat zien dat hij bereid is een gokje te wagen en confrontaties niet uit de weg gaat. Op dit moment heeft hij net iets meer dan de helft van de chips.
15. Cleo gaat op de button all in met 99 voor 170k. Blues callt in de SB met KJo. Als Cleo de hand wint, wordt ze Chipleader. Het bord draait echter 2x een boer en Cleo sluit haar goeie run af met een 3e plek.
Heads Up: Blues vs Bryce
Blues: Begon met een kleine stack, maar goed spel een het nodige geluk brengen hem op een flinke voorsprong aan de Heads Up eindstrijd. Hij is niet van plan terug te deinzen.
Bryce: Het jonge talent begon ook met een shortstack, maar schoof zich van een kleine stack naar de laatste twee. En dat met slechts één showdown. Hij zal moeten gamblen om als laatst overeind te blijven.
De 1e hand is het meteen raak. Blues raist met J6s op de button en Bryce gaat all in met A2o. Een enkele boer op de flop maakt direct een einde aan deze heads up match en BGL 5.
Bryce heeft op de FT goed spel laten zien en eindigt op de 2e plek.
Met de winst van de laatste hand wint Blues de 5e editie van the BIG BGL. De organisatie feliciteert Blues met deze mooie overwinning! |
Last edited by Vinnie Madhouse on Sun Sep 16, 2007 19:16; edited 7 times in total |
|
| Back to top |
|
| KaleGozer |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:08 |
|
|
|
Geweldig verslag Vinnie!
De laatste hand van Blues was trouwens suited, wat het allicht een verplichte call maakte voor zoveel chips (ze waren immers suited ) |
_________________ There's no great genius without a mixture of madness. |
|
| Back to top |
|
| Geniale Gek |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:22 |
|
|
|
| Mooi verslag! |
_________________ * Met de hakken over de river * |
|
| Back to top |
|
| Bart |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:29 |
|
|
|
Zoals ik al in mijn verslagje zei, door het ontbreken van de shirts heeft
212 onder de maat gepresteerd, ik heb al beloofd dat er de volgende
keer shirtjes zullen zijn, dus ik voorspel nu alvast dat er minimaal drie
van die shirtjes aan de FT zullen zitten, ikzelf niet want ik heb gehoord
dat het not done is om jezelf aan de FT te zetten.
Leuk verslag verder Vinnie.. |
|
|
| Back to top |
|
| RockerRiert |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:31 |
|
|
|
Vinnie Madhouse wrote: tafelgenoot Vulture Vinny met vier azen Vrouw kicker.
4 azen, bitch kicker |
_________________ Herinnert u de mokor nognog?!? |
|
| Back to top |
|
| Paulie72 |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:31 |
|
|
|
inderdaad mooi gedetaileerd verslag vinnie  |
_________________ Have you ever gambled on a fart .... and lost? |
|
| Back to top |
|
| Bart |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:33 |
|
|
|
Riert wrote: 4 azen, bitch kicker
Hahaha, geen "HOMO" kicker? |
|
|
| Back to top |
|
| RockerRiert |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:34 |
|
|
|
| ik mocht hem bitch noemen :--) |
_________________ Herinnert u de mokor nognog?!? |
|
| Back to top |
|
| Puma |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:45 |
|
|
|
Mooi verslag, als ik het zo teruglees heeft Blues verdiend gewonnen. Mooi dat de big stacks zich hebben laten rond pushen door de shorties  |
|
|
| Back to top |
|
| Geniale Gek |
Posted: Tue Jun 26, 2007 15:47 |
|
|
|
Bart wrote: Zoals ik al in mijn verslagje zei, door het ontbreken van de shirts heeft
212 onder de maat gepresteerd..
Dragen van teamshirts is uit.
Was maar 1 MH shirt te vinden onder de MH spelers aan de FT.
En ja, dit heeft alles met de shirts te maken! |
_________________ * Met de hakken over de river * |
|
| Back to top |
|
| Vinnie Madhouse |
Posted: Tue Jun 26, 2007 16:35 |
|
|
|
Geniale Gek wrote: Bart wrote: Zoals ik al in mijn verslagje zei, door het ontbreken van de shirts heeft
212 onder de maat gepresteerd..
Dragen van teamshirts is uit.
Was maar 1 MH shirt te vinden onder de MH spelers aan de FT.
En ja, dit heeft alles met de shirts te maken!
Sterker nog, twee aan de FT met MH shirt zaten te schrijven en te delen  |
|
|
| Back to top |
|
| Bart |
Posted: Tue Jun 26, 2007 16:47 |
|
|
|
| Begint een traditie te worden zo onderhand.. |
|
|
| Back to top |
|
| Zagga |
Posted: Tue Jun 26, 2007 18:38 |
|
|
|
Mooi verslag Vinnie!
maar:
Vinnie Madhouse wrote:
8. Cleo gaat op de CO all in voor 65k met AKo. Zagga in de BB ziet voldoende chips in de pot om te callen met 94o. Met een K op het bord dubbult Cleo naar ca 65k.
Cleo had hier 29k, ik zat in de BB met een 100k stack en hoefde dus 17k te callen in een 50k pot. |
_________________ "In the long run we are all dead."
John Maynard Keynes (1923) |
|
| Back to top |
|
| Verdimme |
Posted: Wed Jun 27, 2007 13:36 |
|
|
|
RockerRiert wrote: ik mocht hem bitch noemen :--)
Jullie hadden een leuke relatie ja
Btw Vinnie, ik mis ff dat Remco gewoon PF 33 fold. Ik vertel hem net dat 3en de nieuwe 6en zijn, we kijken wat hij heeft (hij was mijn paard) en de eerste kaart is een 3. Vervolgens zegt Remmie dat hij alleen speelt als de andere kaart ook een 3 is. We kijken, en ja hoor..het is een 3! Ik loop weg om iedereen te vertellen dat Remco een set gaat floppen. Vanaf een afstandje kijk ik naar de flop, en jawel! Er ligt een 3!. Vervolgens kijk ik naar Remco, en wtf...zijn kaarten waren PF de muck in gegaan.  |
_________________ My ability makes yours look like an exercise in futility. |
|
| Back to top |
|
| Vinnie Madhouse |
Posted: Wed Jun 27, 2007 13:58 |
|
|
|
Zagga wrote: Mooi verslag Vinnie!
maar:
Vinnie Madhouse wrote:
8. Cleo gaat op de CO all in voor 65k met AKo. Zagga in de BB ziet voldoende chips in de pot om te callen met 94o. Met een K op het bord dubbult Cleo naar ca 65k.
Cleo had hier 29k, ik zat in de BB met een 100k stack en hoefde dus 17k te callen in een 50k pot.
Klein slordigheidje zie ik ja....je kan onmogelijk verdubbelen van 65k naar 65k  |
|
|
| Back to top |
|
|
|